Pass2018-07-19T20:21:48+00:00

NEDAN KAN DU LÄSA MER OM VÅRA PASS

Vi följer en internationell programmering från CrossFit Training Department och målet är det såkallade CrossFit Open. En världsomfattande online-tävling som alla kan vara med på. En ny workout per vecka i 5v och hela världen kör samma workout.

Läs mer om CrossFit Open här.

PROVA PÅ PASS/BRING A FRIEND
Vi har gratis prova på pass varje lördag kl 09.45-11.00 och drop-in anmälan gäller. Alltså ingen föranmälan krävs!

(OBS: inga prova på pass under sommaren mellan v.26-33).

CROSSFIT PASS
60min och detta är våra standard-pass. Vi följer en internationell programmering och passen är varierande och utmanande. Det sker alltid en uppvärmningsdel och ofta en teknikdel. Ordet MetCon står för ”metabolisk kondition” och detta utgör den tuffare delen av passet och görs sist. Denna del är väldigt varierande, vissa metcons är 5min korta och intensiva medans andra är 20min långa och mindre intensiva.

Varje övning går att skala (göras lättare) för den som är ny och eller ny för övningen i sig. Du kan alltid fråga tränaren om tips. Om tränaren ser att en övning är för tung eller utförs med fel teknik kommer rättelse och detta är för oss väldigt viktigt och bara att acceptera. Vi är alla olika bra på olika saker och vissa lär sig en övning snabbare än andra.

CROSSFIT ADVANCED
60-90min och dessa pass är för de som vill fördjupa sig mer i olika övningar. Vi ser gärna att du tränat CrossFit hos oss minst 6 månader – 1 år innan detta pass påbörjas. Stor vikt på teknikdel och utförande.

CROSSFIT ENGINE
60min pass där fokus ligger på kondition och uthållighet. Passen ökar din syreupptagningsförmåga antingen via lågintensiv träning eller intervallsträning.
Vi använder roddmaskiner, assault-bikes eller löpning. Även annan form av utrustning kan användas.

CROSSFIT TEAM
60min pass som ägnar sig åt teamträning. Dessa team kan vara i par eller större. Ett utmanande pass som fokuserar på ren CrossFit-träning. Teamen delas in på plats och är ett bra tillfälle att lära känna varandra och svettas tillsammans!

R.ENDURANCE
60min pass helt ägnat åt löpning. I början av hösten 2018 är löpsträckorna korta för att därefter öka och passen hålls alltid utomhus. Trevlig löprunda i olika delar runt Halmstad. Löpning håller sig lågintensiv (travande) och gör sig därför perfekt för alla.

MOBILITY
60min pass som är helt ägnat åt rörlighet och smidighet. Med hjälp av Yoga-instruktör ser vi till att kroppen stretchas ut och mår bra. Det är viktigt att öka rörligheten över tid för att förebygga skador och för att få en så bra återhämtning som möjligt.

STRENGHT
60min pass helt tillägnat för att öka din styrka i baslyften marklyft, knäböj och press. Detta görs med hjälp av olika assistansövningar och tränar din förmåga att ta i. Belastningen är individuell och vår tränare ser till att belastningen passar just dig.

CROSSFIT KIDS/TEENS
Vi tror stenhårt på att en bra grundträning hos barn och tonåringar är stort avgörande för hur kroppen mår senare i livet. Det är viktigt för barn att röra på sig och belasta skelettet. Med hjälp av våra utbildade barntränare ser vi till att barnen får en fantastisk grundträning och de får utmana sig själva i många olika moment. Det är viktigt för oss att träningen blir kul och intressant.

KETTLEBELL
60min pass enbart designat för att träna med och kring en kettlebell. Passen kan vara intensiva och korta eller längre och uthålliga. Öka din rörlighet och stabilitet och jobba med din teknik. Kettlebell är ett vanligt förekommande föremål i CrossFit-träning.